Tips voor content op social media

Samenvatting Artikel

Als je gebruikmaakt van social media of je twijfelt hiervan gebruik te maken, dan is content van groot belang. Begin sowieso met het maken van een contentplanning voordat je in het wilde weg begint te schieten. Welke content het beste werkt op social media? Dat lees je in dit artikel met de volgende tips.

1. Werk met rubrieken

Koppen vormen een belangrijk onderdeel van social media content, omdat ze de aandacht kunnen trekken en gebruikers kunnen verleiden om door te klikken naar het bericht. Door te werken met vaste rubrieken weet je klant precies wat hij of zij van jou kan verwachten. Stel je voor dat je elke vrijdag een animatie video plaatst waarin je een leuk onderwerp binnen je bedrijf toelicht? Jouw klanten weten precies wanneer dit online komt en zullen ernaar uitkijken. Wees wel consistent met het naleven hiervan. Zo voorkom je negatieve reacties.

2. Inspireer je doelgroep

Het creëren van inspirerende en boeiende inhoud voor je doelgroep op sociale media kan een geweldige manier zijn om hun aandacht te trekken en loyaliteit te kweken. Een manier om dit te doen is door verhalen te delen over mensen in je bedrijf, of klanten die je hebt geholpen, omdat dit de menselijke kant van jouw bedrijf laat zien en mensen het gevoel geeft verbonden te zijn. Kies dan voor kwalitatieve fotografie, zodat deze content er altijd goed uitziet.

3. Geef tips

Het geven van tips op sociale media kan een effectieve manier zijn om in contact te komen en blijven met je doelgroep. Tips zijn meestal kort en bondig, zodat mensen de informatie snel kunnen opnemen en ernaar kunnen handelen. Probeer bij het geven van tips nuttig advies te geven dat relevant is voor je publiek, zoals how-tos, aanbevelingen of best practices.

4. Inhakers gebruiken

Je bent vast bekend met inhaak posts op social media. Dit betekent dat je grappige content plaatst tijdens feestdagen, zoals Pasen, Kerstmis en het WK. Deze content is vooral om over te lachen en zijn een leuke aanvulling op de rest van je content.

5. Geef een kijkje achter de schermen

Een kijkje achter de schermen geven is een manier om je doelgroep te betrekken en een persoonlijke band op te bouwen. Door volgers een kijkje te laten nemen in wat er achter de schermen gebeurt, kunt je vertrouwen en loyaliteit opbouwen en ervoor zorgen dat volgers zich meer verbonden voelen met jouw merk. Je kunt bijvoorbeeld foto’s of video’s delen van het team dat aan het werk is of van een product dat wordt gemaakt.

Het is dus van belang een contentplanning te maken, waarin je in ieder geval ideeën meeneemt met leuke inspiratie, tips en inhakers om jouw doelgroep aan te spreken. Wil je wat meer persoonlijkheid? Geef dan een kijkje achter de schermen. Door gebruik te maken van rubrieken houd je structuur voor jezelf, maar ook voor je klanten.

Recente blog Artikelen
Illustration purple monster 01

Internet marketing

Als consumenten op zoek zijn naar een dienst of product gebruiken ze diverse kanalen om tot een aankoop over te gaan. Vandaar dat internet marketing

Lees meer »