Hoe kan online marketing jouw website verbeteren?

Online marketing jouw website feature image 01

Samenvatting Artikel

Een enorm deel van de consumenten bereidt aankopen tegenwoordig online voor. Ook de aanschaf zelf wordt heden ten dage maar al te vaak digitaal gedaan. Bedrijven die op internet niet of nauwelijks zichtbaar zijn lopen dan ook veel potentiële klandizie en omzet mis. 

Wil je je met je bedrijf ook online profileren, dan zijn daar gelukkig talrijke mogelijkheden voor. Eerste prioriteit is dat je beschikt over een eigen website. Vervolgens kun je via uitgekiende online marketing allerlei facetten van jouw website verbeteren. Hieronder lees je welke vier mogelijke verbeteringen als het meest belangrijk mogen worden beschouwd.

Een onberispelijke techniek

Het misschien wel meest essentiële aspect aan je website bestaat uit de techniek. Hierbij is het simpelweg belangrijk dat alle pagina’s van je site naar behoren functioneren. Belangrijk is ook dat de pagina’s snel laden, iets dat je kunt bevorderen door geen grote afbeeldingen op de pagina te plaatsen. Daarnaast scoort het altijd goed als je ervoor zorgt dat je website op alle devices (dus zowel desktop en laptop als tablet en smartphone) op de juiste wijze wordt getoond.

Een fraai design

Wanneer een consument een website opent, dan zal het uiterlijke vertoon van de site het eerste zijn dat de consument te zien krijgt. En hoewel deze persoon misschien niet bewust op het design let, speelt dit uiterlijk toch een grote rol in de mate van enthousiasme bij de consument. Het is derhalve zaak om via online marketing activiteiten ervoor te zorgen dat je een fraaie website realiseert, het liefst zodanig dat het passend is bij de producten en/of diensten die je aanbiedt.

De juiste content

Websitebezoekers haken vaak al snel af als de techniek van de site hapert of als de website onaantrekkelijk oogt. Als die facetten echter in orde zijn en de bezoeker blijft langer op de site, dan zal deze waarschijnlijk ook je teksten gaan lezen en misschien zelfs producten gaan bekijken. Op dat moment is het van belang dat je website over de juiste content beschikt. Contentmarketing wordt dan ook gezien als een van de belangrijkste onderdelen van online marketing. 

Idealiter bevat je website teksten die zijn afgestemd op de doelgroepen en hun wensen. Via een nauwkeurig zoekwoordenonderzoek kun je achter die wensen komen. Deze zoekwoorden dienen daarom terug te komen op jouw site. Daarnaast doen foto’s, afbeeldingen, infographics en video’s het altijd goed.

Meer bezoekers

Het meest relevante einddoel van alle online marketingactiviteiten is waarschijnlijk het verwezenlijken van meer bezoekers op jouw website. Dit doe je met name door je website hoog te laten ‘ranken’ binnen de zoekresultaten in Google en andere online zoekmachines. 

Welnu, als je de hierboven beschreven drie aspecten reeds goed voor elkaar hebt, dan zal dat de ranking van je website al veel goed doen. Maar zijn er zijn nog meer manieren om een betere ranking te bewerkstelligen. Denk hierbij aan linkbuilding en het regelmatig toevoegen van nieuwe relevante content aan je site. Daarnaast helpt het om te adverteren en aan social media marketing, e-mailmarketing en affiliate marketing te doen. Ook dat leidt op zowel korte als lange termijn tot meer websitebezoekers.

Recente blog Artikelen